سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شهردار تهران : تسهیلات شهرداری

شهردار تهران : تسهیلات شهرداری برای کلیه کاندیداهای مجلس یکسان خواهد بود


خبرگزاری فارس:شهردار تهران با اعلام آمادگی شهرداری برای ارائه خدمات لازم به کاندیداهای انتخابات مجلس، گفت: تسهیلات بدون توجه به گروه یا حزب خاصی، به صورت یکسان در اختیار کاندیداها قرار می گیرد.


به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس، محمد باقر قالیباف صبح امروز در حاشیه مراسم افتتاح پل و بزرگراه آغاز و مسیل در جمع خبرنگاران تصریح کرد:در حال حاضر طرحی در شورای شهر تهران در خصوص اختصاص فضاها و امکانات شهرداری برای انجام تبلیغات مربوط به انتخابات مجلس در دست بررسی دارد.
وی افزود:شهرداری وظیفه دارد طبق ضوابط، بیلوردها و سالن‌های خود را در اختیار کاندیداها برای ارتباط بیشتر با مردم قرار دهد که این آمادگی در شهرداری وجود دارد.
شهردار تهران در پاسخ به این سوال که آیا این فضاها به صورت خاص در اختیار جبهه اصولگرا یا طیف خاصی قرار خواهد گرفت یا کلیه کاندیداها از این فضاها می‌توانند استفاده کنند،‌ تاکید کرد: قبلا هم گفته‌ام که چنین تقسیم بندی‌هایی را قبول ندارم.اساسا به سمت واگذاری تسهیلات مذکور به حزب یا گروه خاصی نیستیم چرا که اساس این انتخابات فراهم ساختن بسترهای حضور و مشارکت مردم است که این کار باید به بهترین شکل انجام شود.

*حجم ریالی پروژه‌های شهرداری طی 2 سال گذشته، 5 برابر شده است
وی در پاسخ به سوال دیگر در خصوص تعداد پروژه‌های در دست اجرای شهرداری گفت: حجم ریالی پروژه‌های شهرداری طی 2 سال گذشته، 5 برابر شده است.
قالیباف تاکید کرد: به واسطه تغییر شیوه‌های ساخت و استفاده از تکنولوژی‌های جدید، کیفیت پروژه‌ها افزایش و مدت زمان ساخت آنها نیز کاهش یافته است.تعریض پل تقاطع غیرهمسطح شهید مدرس-رسالت موید این ادعاست.
وی تعداد پروژه‌ها را به دلیل نداشتن حضور ذهن کافی اعلام نکرد و افزود:در حال حاضر هیچ پروژه عمرانی نیمه تمام و رها شده در تهران وجود ندارد.

*شهرداری بدهی به کتابخانه‌ها ندارد
شهردار تهران در پاسخ به سوالی در خصوص دلایل سخت گیری برخی از کتابخانه در عضوگیری گفت: چنین سیاستی در کتابخانه‌های متعلق به شهرداری تهران و فرهنگسراها وجود ندارد.برخی از کتابخانه‌ها زیر نظر وزارت ارشاد فعالیت می‌کنند که نحوه فعالیت آنها در حوزه کاری ما نیست اما در صورت لزوم این موضوع را از وزارت ارشاد پیگیری می‌کنیم.
وی تاکید کرد:بدهی به کتابخانه‌ها نداریم.نیم درصد سهم کتابخانه از بودجه شهرداری نیز به آنها پرداخت شده است.سال گذشته بیش از 5 میلیارد تومان برای کتابخانه‌ها بخشی به صورت مستقیم و بخشی در قالب توسعه کتابخانه‌ها هزینه شده است.
قالیباف افزود:با توجه به پایین بودن سرانه کتابخانه در کشور باید پذیرش آنها روان و راحت باشد و اقدامات باید در راستای جذب باشد نه دفع.

*شهرداری سیمان و میلگرد وارد می‌کند
وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که آیا وارد کردن سیمان و میلگرد از خارج در حیطه اختیارات شهرداری است، گفت: الان در بحث مصالح و مواد اولیه دچار مشکل هستیم. برخی از پروژه‌ها میلگرد ندارند و برخی سیمان.ناچاریم بخشی از مصالح را از داخل و بخشی را از خارج تهیه کنیم تا پروژه‌ها بر روی زمین نماند.با توجه به مذاکرات انجام گرفته با وزارت بازرگانی بیشتر تلاشمان تهیه مصالح از بازارهای داخلی است.

*انتقاد قالیباف از خوب نبودن برخی از عادات شهروندی
بر اساس این گزارش، شهردار تهران در بخش اول این مراسم در جمع مدعوین حاضر با بیان این که از زمان راه اندازی سیستم جدید BRT ، از روز پنجشنبه تا به امروز هر روز به صورت ناشناس در میان مسافرین BRT حضور می یابد،‌ تصریح کرد:برخی عادت‌ها در شهر داریم که عادات خوبی نیست و بالاخره باید روزی این عادت‌ها اصلاح شود.
وی در توضیح بیشتر اظهارات خود با تاکید بر این که بخشی از مسایل مربوط به ترافیک و فرهنگ ترافیک متوجه مردم است و بخشی از آن مسئولین، اظهار داشت:تحول در عرصه حمل ونقل عمومی مخصوصا در ناوگان اتوبوسرانی از طریق به روز رسانی سیستم آنها جزء برنامه‌های جدی شهرداری است.طی این روزها که در مسیر BRT سوار اتوبوس بودم بعضا شاهد هستم که برخی از شهروندان تقاضای باز شدن در اتوبوس خارج از ایستگاه، مخصوصا وقتی اتوبوس پشت چراغ قرمز می ایستد،‌دارند.بدون آن که توجه داشته باشند که پیاده شدن آنها در خارج از ایستگاه می‌تواند موجب اختلال نظم چهارراه،‌ عبور و مرور خودروها و به مخاطره افتادن امنیت و سلامتشان شود.
قالیباف افزود:وقتی با رد شدن تقاضای خود مواجه می‌شوند،‌می گویند«همان سیستم قدیم را بیاورند که همان بهتر است.با آن سیستم هر جا که می‌خواهیم می توانیم سوار یا پیاده شویم.»
وی در خصوص شلوغی و ازدحام مسافران در این خط گفت: اتوبوس‌های فعلی پاسخگوی نیاز مسافران نیست اما امیدواریم با ورود اتوبوس‌های جدید با ظرفیت 200 نفر در هر دستگاه مشکل مسافران رفع شود.
شهردار تهران از شهروندان و مخصوصا رسانه‌ها خواست تا در ترویج فرهنگ ترافیک و نحوه استفاده از خطوط BRT بیشتر تلاش و شهرداری را همراهی کنند.

*مغازه‌داران خودشان جوی آب را بند می‌آورند من که زباله نمی‌ریزم
وی در سخنان کوتاهی در حالی که لبخند بر لب داشت در خصوص آبگرفتگی‌ها و گلایه شکایت شهروندان مخصوصا مغازه‌داران گفت: مغازه داران خود زباله میوه‌ها را داخل جوی‌ها می‌ریزند و باعث تجمع و بند آمدن آب می‌شوند. من که نمی‌ریزم اما شهرداری را به خاطر آبگرفتگی و پس زدن آب به داخل مغازه‌هایشان مقصر می‌دانند.
شهردار تهران افزود:در صورتی شهرداری که مخازن زباله را نصب کرده است و ماموران روزی چند نوبت به جای یک نوبت، زباله‌ها را جمع آوری می‌کنند.هر چند عملکرد ما نیز نواقصی دارد (همچون عدم نظافت به موقع مخازن) باید آنها را رفع کنیم.

*حضور شورایاریی‌ها در شناسایی و رفع مشکلات در اولویت کار شهرداری است
وی در بخش اول اظهارات خود با اشاره به شکایات مردم به 137 نسبت به زمان اجرای پروژه‌ها و تقاضای آنها برای انجام کارها در یکی از ساعات شب یا روز برای این که زمانی را بدون سر و صدا بتوانند استراحت کنند، گفت: مجبوریم به خاطر انجام کارها در مدت زمان کوتاه و بالا بودن سرعت کار، مزاحمت‌هایی برای مردم ایجاد کنیم.همین باعث شده که مدام در یک پارادوکس قرار داشته باشیم که هم کارها را در مدت زمان و با سرعت انجام دهیم و هم برای مردم ایجاد مزاحمت نکنیم.
وی در بخش دیگر اظهارات خود تاکید کرد:در شهرداری مصمم هستیم که شورایاری‌ها در تعیین کارها، اولویت بندی آنها، شناسایی مشکلات و رفع آنها در سطح محله و منطقه نقش جدی داشته باشند.